kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Kobiety prekursorkami stosowania nowinek kosmetycznych
2008/5/19 17:50:00

Prawie 40% kobiet w roku 2007 używało preparatów poprawiających wygląd skóry, włosów i paznokci w kapsułkach lub tabletkach. Mężczyzn przyjmujących tego rodzaju preparaty było nieco ponad 7% - wynika z badania OTC TRACK, prowadzonego przez TNS OBOP.

Tylko 7% mężczyzn przyznaje, iż przyjmowało nutrikosmetyki, czyli preparaty mające na celu poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci. Przy tym ci, którzy stosują te preparaty, robią to raczej incydentalnie - prawie połowa sięgnęła po nie raz lub zaledwie kilka razy w roku. Relatywnie często - raz lub kilka razy dziennie - używa ich 23% badanych. Jak widać ta kategoria produktów nie cieszy się wśród mężczyzn dużym powodzeniem.

Panie, w przeciwieństwie do panów, sięgają po preparaty poprawiające wygląd chętnie i dosyć często. Prawie 40% kobiet użyło nutrikosmetyków co najmniej raz w ciągu ostatniego roku. 38% użytkowniczek tych preparatów używa ich stosunkowo często - co najmniej raz dziennie. Kolejne 19% sięga po te środki raz lub kilka razy w tygodniu, a okazjonalnie (raz kilka razy do roku) stosuje je 30% pań.

„Wyniki badania potwierdzają tezę, że w zakresie dbania o wygląd zewnętrzny kobiety wyznaczają trendy, sięgając jako pierwsze po nowe produkty na rynku. Kobiety były prekursorkami używania w sposób bardziej powszechny różnego typu nowinek kosmetycznych. Jak się okazuje, zjawisko to dotyczy nie tylko kosmetyków do pielęgnacji zewnętrznej, ale również kosmetyków o działaniu od wewnątrz, czyli dostępnych bez recepty suplementów diety z kategorii nutrikosmetyków. Mężczyźni uczą się od kobiet używania produktów z nowej na rynku kategorii, ale jak pokazują dotychczasowe badania na ten temat, stanowią bardzo obiecującą grupę docelową.” – komentuje Magdalena Sawińska, z Sektora Badań Rynku Medycznego TNS OBOP.


TNS OBOP
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: kobiety, kosmetyki, mężczyźni, nutrikosmetyki, paznokcie, skóra, włosy


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »